Czym jest ostroga piętowa?

Ostroga piętowa, to dość niepozorna, jednak bardzo bolesna i uciążliwa dysfunkcja ortopedyczna, którą należy leczyć w jak najwcześniejszym stadium. Bezpośrednią przyczyną tworzenia się ostrogi piętowej jest stan zapalny w miejscu które napina się i rozluźnia podczas każdego naszego kroku. Taki przewlekły stan zapalny sprawia że w tym miejscu zaczynają odkładać się złogi wapienne, a ze złogów wapiennych powstaje narośl przypominające ostrogę, stąd właśnie ta nazwa. Ostroga z kolei uciska na nasze nerwy i je podrażnia, co jest przyczyną narastającego bólu.

Jak leczy się ostrogę piętową?

Leczenie ostrogi piętowej w Krakowie, czy w innych miastach Polski zazwyczaj wygląda tak samo. Trzeba się poddać takiemu leczeniu, bo niestety, ból sam nie ustąpi. Pierwsze kroki, w przypadku ostrogi powinny być skierowane do lekarza ortopedy. Lekarz na sam początek powinien zbadać naszą stopę, później skierować nas na badanie rtg. Kiedy lekarz ma już pełen obraz naszego schorzenia, może przejść do odpowiedniego leczenia.
Na samym początku stosuje się w większości przypadków leki przeciwzapalne, zazwyczaj doustne. Maści w tej przypadłości są zwyczajnie nieskuteczne, ponieważ nie są w stanie tak głęboko wniknąć w struktury.
Podstawą już właściwego leczenia, zazwyczaj w takich przypadkach jest dobra rehabilitacja, oraz zmiana nawyków, jeśli chodzi o noszone przez nas obuwie. Rehabilitacja może być oparta o różne metody fizykoterapii, takie jak ultradźwięki czy jonoforeza, oraz tradycyjne ćwiczenia ruchowe. Dodatkowo świetnie sprawdza się też masaż, który poprawia ukrwienie i pobudza proces gojenia. Uzupełnieniem całego leczenia powinno być też noszenie specjalnych wkładek ortopedycznych, lub żelowych podpiętek. Powinny być one dostosowane indywidualnie do pacjenta.

Co jeśli leczenie nie przynosi skutków?

Czasami ostroga piętowa jest w naprawdę silnym stadium. Zdarza się też, że ostroga piętowa to nie jedyny powód, który wywołuje ból. Dlatego też, jeśli terapia nie przynosi skutku pierwsze, co powinniśmy zrobić to poszerzyć diagnostykę. Przez to, że ostroga piętowa boli w głównej mierze przez nacisk na nerwy i inne bardzo wrażliwe elementy stawu, bardzo często może też wywołać inne stany zapalne i dysfunkcje. Jeśli już wykluczymy wszystkie inne ewentualności, jeśli chodzi o powstawanie bólu, musimy zmienić sposób leczenia ostrogi piętowej. Jeżeli rehabilitacja nie przynosi skutków, możemy spróbować innych metod fizykoterapii. W takich dość uciążliwych przypadkach świetnie sprawdza się fala uderzeniowa. Jest to bezinwazyjna metoda, bezbolesna i bardzo skuteczna. Aby uporać się całkowicie z bólem i kontuzją, z pewnością będzie potrzebne kilka takich zabiegów, jednak warto poświęcić na nie czas i pieniądze. Leczenie ostrogi piętowej w Krakowie metodą fali uderzeniowej, czy w innych miastach Polski, nie powinno być problemem. Jest to zabieg coraz bardziej popularyzowany ze względu na swoją skuteczność. Jeśli nic innego nie pomaga, to warto jest spróbować właśnie tego, by móc wrócić do życia bez bólu.